Re: MSSQL'den Postgresql'e Aktarılan Veri Üzerinde Karakter Kodlaması Sorunu

From: "Yavuz Kavus" <yavuzkavus(at)gmail(dot)com>
To: Yılmaz Uğurlu <yilugurlu(at)gmail(dot)com>
Cc: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: MSSQL'den Postgresql'e Aktarılan Veri Üzerinde Karakter Kodlaması Sorunu
Date: 2006-06-12 14:10:40
Lists: pgsql-tr-genel

selam.

karakter sorunu veritabanına aktarma sırasında oluşmamış gibi.
Çünkü böyle bir sorun olsaydı, diğer programlarında bozuk göstermesi
gerekirdi.

Sorun php ile db arasındaki aktarım sırasında meydana geliyor gibi.
Yani veriler latin-5 ile kodlanmış, ama sen çekerken latin-5 dışında
bir kodlama ile çekiyor olabilir.

Header("Content-type text-html; charset=iso-8859-9");

bu satır, php nin veritabanında verileri çekerker
latin-5(iso-8859-9) formatında
çekmesini sağlıyormu bilmiyorum. pek php bilgim yok.

php den veri tabanına bağlanma cümlesini(connection string) yazarken
encoding ile ilgili bir özellik belirtilebiliyor mu, belki bu sorunu
çözebilir.

iyi çalışmalar.