MSSQL'den Postgresql'e Aktarılan Veri Üzerinde Karakter Kodlaması Sorunu

From: Yılmaz Uğurlu <yilugurlu(at)gmail(dot)com>
To: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: MSSQL'den Postgresql'e Aktarılan Veri Üzerinde Karakter Kodlaması Sorunu
Date: 2006-06-12 08:30:40
Lists: pgsql-tr-genel

Herkese iyi çalışmalar. M$sql üzerinde bulunan bir veritabanını Posgtresql
(debian üzerinde) üzerine taşımaya çalışıyorum. Çok özel ayrıntılara sahip
bir veritabanım yok. Ancak verileri taşırken karakter kodlaması ile ilgili
sorunlarla karşılaşmaktayım. M$sql üzerinde veritabanıma baktığımda karakter
kodlaması "Turkis_CI_AS" (?) olarak görünüyor. Postgresql üzerinde yeni
tanımladığım veritabanımın karakter kodlaması Latin5. PHP ile verileri bir
veritabanından okuyup diğer veritabanına yazıyorum. Bu sırada M$sql
üzerinden okuduğum verileri Postgresql'e yazmadan önce "iconv()" fonksiyonu
üzerinden geçiriyorum.

Kod şu şekilde " iconv('Windows-1254','latin5',$row->title); ".

Verileri kontrol etmek için pgadmin üzerinden baktığımda karakterler doğru
bir şekilde görünüyor. Ancak PHP ile uygulama içerisine aldığımda Türkçe
karakterler bozuk olarak görünüyor, şöyleki:

Doğrusu : " 2002 Yılı Kararları "
Görünen : " 2002 Yýlý Kararlarý "

Veriyi alırken ve kayıt ederken "Header" olarak aşağıdaki şekilde bir
tanımlama yapıyorum.

Header("Content-type text-html; charset=iso-8859-9");

Aslında bunun M$sql'den Postgresql'e aktarmadan mı kaynaklandığını yoksa PHP
ile ilgili bir sorun mu olduğunu tam olarak kavrayamadım. Ancak öncelikli
olarak buradan sormak istedim. Bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanırz
sevinirim.

--
Yılmaz Uğurlu ~ jabber : metoikos(at)jabber(dot)org ~ İzmir