latin5 İçin ILIKE Yaması

From: Volkan YAZICI <volkan(dot)yazici(at)gmail(dot)com>
To: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: latin5 İçin ILIKE Yaması
Date: 2005-11-26 11:40:38
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba,

ILIKE mevzusu çok uzun bir süredir kafamı rahatsız ettiği için, geçici
bir süreliğini problemi gayet "quick & dirty" bir yöntem ile çözmeye
çalışan ufak bir yama hazırladım. Yamayı CVS HEAD revizyonuna
uygulayarak yaptığım denemeler başarılı sonuç verdi. (Yamalanmış
PostgreSQL binary'leri kullanılarak) işlediğim adımlar şu şekilde:

$ cd farm/fake-root
$ mkdir -p var/data var/log/pg
$ usr/bin/initdb -D var/data
$ vim var/data/postgresql.conf # Ufak ayarlamalar
$ vim var/data/pg_hba.conf
$ usr/bin/createdb -E latin5 test # Malesef unicode için çalışmıyor şu an.
$ usr/bin/psql -p 54322 test
test=# CREATE TABLE t1 (v varchar);
test=# INSERT INTO t1 VALUES ('ı123');
test=# INSERT INTO t1 VALUES ('I123');
test=# INSERT INTO t1 VALUES ('i123');
test=# INSERT INTO t1 VALUES ('İ123');
test=# SELECT v FROM t1 WHERE v ILIKE 'ı%';
------
ı123
I123
(2 rows)

test=# SELECT v FROM t1 WHERE v ILIKE 'I%';
------
[...]

Gözümden bir şey kaçmış olabilir; tam olarak istediğimiz şey buydu
yanılmıyorsam? Yorumlarınızı bekliyorum. (Bahsi geçen ufak yama ekte.)
(Bizim işimizi görüyor ama umarım (kontrol etmeme rağmen) başka
karakter setlerinde çalışan sistemi bozmuyordur.)

İyi çalışmalar.

Attachment Content-Type Size
ilike_latin5.patch application/octet-stream 1.8 KB