Re: PostgreSQL 8.1 Beta + Windows + Unicode

From: Volkan YAZICI <volkan(dot)yazici(at)gmail(dot)com>
To: Esref Atak <iletimesaj(at)gmail(dot)com>
Cc: PostgreSQL Türkiye <pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org>
Subject: Re: PostgreSQL 8.1 Beta + Windows + Unicode
Date: 2005-10-16 11:25:11
Lists: pgsql-tr-genel

On 10/16/05, Esref Atak <iletimesaj(at)gmail(dot)com> wrote:
> Şu anki PostgreSQL 8.0 Win32 sürümü Unicode'u desteklemiyor. Acaba,
> PostgreSQL 8.1 Beta (Win32) sürümü, Unicode'u destekleyecek mi veya
> ne zaman destekleyecek?

Windows mimarisi hakkında çok fazla bir bilgim yok, yalnız e-posta
trafiğinden edindiğim izlenim kadarı ile Windows'un Unicode desteği
biraz sorunlu. (En azından PostgreSQL'in Windows platformu için cygwin
ortamında derlendiğini düşünürsek, bu böyle.) Unutmadan, bu
PostgreSQL'den değil, işletim sisteminden kaynaklı.

Fakat, bu sorun ile ilgili yama seti [1] [2] 8.2 için saklanmakta.
Yani 8.1 sürümüne yetişmeyeceği için üzgünüm.

[1] http://candle.pha.pa.us/mhonarc/patches_hold/msg00047.html
[2] http://candle.pha.pa.us/mhonarc/patches_hold/msg00045.html

Peki sorun sadece Windows'a Unicode desteği verilmesiyle mi sınırlı?
Hayır. Evvelinde, en son çıkan MB vs. ASCII sorununun aşılması lazım.
(Bkz. ILIKE mevzu ve PQfnumber() ile ilgili (downcasing) TODO'su.)

Çok karamsar bir tablo çizdim gibi. :-) Death whispered a lullaby.

İyi çalışmalar.