Re: Out of Memory Probleme bei einem bytea Feld

From: Oliver Baer <oliver(dot)baer(at)presswatch(dot)de>
To: Christian Voelker <C(dot)Voelker(at)gmx(dot)net>
Cc: "pgsql-de-allgemein(at)postgresql(dot)org" <pgsql-de-allgemein(at)postgresql(dot)org>
Subject: Re: Out of Memory Probleme bei einem bytea Feld
Date: 2007-09-04 16:06:07
Lists: pgsql-de-allgemein

Christian Voelker schrieb:
> Hallo,

> Na, die beiden sind ja auch recht fett. Könnte also gut sein.

denen sind aber auch 4GB Speicher zugewiesen, die DB ist recht gross.

> Warum?
>
> Wie siehts nach einem Neustart aus?

Das hab ich noch nicht probiert, sollte ich vielleicht mal tun.

> Passt das zu einander? Protokoll?

das ist nur der PSQL auf einem anderen Server mit dem ich mich connected
habe, damit mache ich keinerlei Operationen.

> Kannst Du uns das Skript zeigen?

Mmmh das Script kann ich schlecht zeigen, geht durch bestimmt 10
verschiedene durch bis es letztlich in der DB ankommt, da müsste ich
hier unser Framework posten ;)

> Werden Verbindungen korrekt beendet?
> Transaktionen abgeschlossen?
Soweit ich das beurteilen kann ja. Alles wird commited.

> Gruß, Christian

Glaub mir bleibt nur der neustart des ganzen.

Danke schonmal für die Mühe

Oli

--
Oliver Baer

Entwicklung
PressWatch GmbH
Telemannstr. 56a
20255 Hamburg

Tel: +49.40.37 85 48-60
Fax: +49.40.37 85 48-20
oliver(dot)baer(at)presswatch(dot)de
www.presswatch.de
www.presswatch.eu

Geschäftsführer: Jörg Kramer
Amtsgericht Hamburg: HRB 101855

This message (including any attachments) contains information that may be confidential and/or privileged. It is intended only for the person(s) to whom it is addressed.

If you are not the intended recipient, please notify the sender by replying to this message with "Received in error" as the subject and thendelete it from your mailbox.

If you are not the intended recipient, you are not authorized to read, print, retain, copy or disseminate this message or any part of it, and any unauthorized use may be unlawful.

The sender is not responsible for the accuracy or completeness of this message when it has been transmitted over a public network, as Internet
communication is not secure.