Re: Test performance

From: "Damien Griessinger" <dgriessinger(at)free(dot)fr>
To: <pgsql-fr-generale(at)postgresql(dot)org>
Subject: Re: Test performance
Date: 2005-12-06 17:04:42
Lists: pgsql-fr-generale

>Par contre je me pose une question toute simple ... une clé primaire dans
>un table est forcément indexée ? ou faut-il créer un index sur la clé ?

Les clefs primaires et étrangères engendrent automatiquement la création
d'un index :

PostgreSQL automatically creates an index for each unique constraint and
primary key constraint to enforce uniqueness. Thus, it is not necessary to
create an index explicitly for primary key columns.
http://www.postgresql.org/docs/8.1/static/sql-createtable.html#SQL-CREATETAB
LE-NOTES

Damien Griessinger