Re: Yanıt: Re: [pgsql-tr-genel] Veri özeti?=, Lik e ile arama =?utf-8?q?performans'ı

From: Timu EREN <selamtux(at)gmail(dot)com>
To: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: Yanıt: Re: [pgsql-tr-genel] Veri özeti?=, Lik e ile arama =?utf-8?q?performans'ı
Date: 2005-12-01 23:12:16
Lists: pgsql-tr-genel

Cuma 02 Aralık 2005 00:43 tarihinde, acemi linux şunları yazmıştı:
> postgre içinden mysql un udf si tarzında c ile kod yazıp normal metin
> dosyası kullanmak yinede bana iyi bir çözüm gelmiyor. tercih etmediğim bi
> tür, ama haklı olabilirsiniz onu bilemiyorum. postgreyi yeni öğreniyorum
> ama genel olarak veritabanı sistemlerine bunun ters düşeceğini düşünüyorum.
>
> ben zaman ölçümleri ile vede php kısmında gerekli önbellekleme ile bu
> konunun daha net çözüleceğini düşünüyorum. zamansızlıktan kendim
> deneyemiyorum şuan. umarım arkadaş dener ve sonuçları bizde görür merak
> gideririz :)
>
> iyi çalışmalar herkeze

> [...]

* '1__0017_______02__' yöntemi ile diğer tabloyu joinle birleştir ölç.
Bunu denemedim.
* '1__0017_______02__' yöntemi ile idleri çekip diğer tablodanda gerekli
verileri al bunun süresini ölç
tam olarak php ile yaptığımdan sonuçtan çok emin değilim ama 3 sn ile 3.90 sn.
arasında idi. (tek kaydı al parçala diğer tablolardan tek sorgu ile (joinler)
okunabilir verileri al. hesaplama php tarafında microtime kullarak
hesaplandı) burada en çok zamanı alan arama bölümü olduğunu hatırlatmak
isterim. aslında düşününce 2.70 dolaylarında arama yapması çok ta kötü değil.
sonuçta denemeleri yaptığım makine bir ev pc'si (amd 2400 sempron 512 mb
toplam ram 120 mb free ide disk (UDMA 100)) aramalar 4 kategori girildiği var
sayılarak yapıldı.

Sanırım konu biraz dağıldı :)

--
Saygılar && İyi çalışmalar