PostgreSQL windows installation

From: "Andreas Kiehl" <andreas(dot)kiehl(at)web(dot)de>
To: pgsql-de-allgemein(at)postgresql(dot)org
Subject: PostgreSQL windows installation
Date: 2004-12-17 16:16:18
Lists: pgsql-de-allgemein

Hallo, Hello, (english translation at the end)

Ich habe mich für die Installation der deutschen Version entschieden.
Installiert wurde nach C:\Programme, ohne mich das ändern zu lassen.
Der Installer jeder Anwendung sollte aber den Installateur Laufwerk und Verzeichnis besser selbst bestimmen lassen.
Das gilt umso mehr bei Datenbanken, die aufgrund ihrer Nutzung immer mehr Platz verbrauchen.
Wenn das kein alleiniges "Feature" der deutschen Version ist, bitte an den geeigneten englischen Kontakt weiterleiten.

Andreas Kiehl

english translation:

I've opted for the install of the german version.
the install goes to C:\programs without giving me a means to change this.
the installer better should give the installing person a means to choose the installation-folder, instead.
This is all the more true with Databases, who sure will be using up more space due to their usage.
If this flaw is not just a "feature" of the german edition, please forward to an apropriate englisch contact.

Andreas Kiehl
Mit WEB.DE FreePhone mit hoechster Qualitaet ab 0 Ct./Min.
weltweit telefonieren! http://freephone.web.de/?mc=021201