Re: [BUGS] BUG #1931: ILIKE and LIKE fails on Turkish locale (fwd)

From: Volkan YAZICI <volkan(dot)yazici(at)gmail(dot)com>
To: nilgun(at)belgeler(dot)gen(dot)tr
Cc: pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org
Subject: Re: [BUGS] BUG #1931: ILIKE and LIKE fails on Turkish locale (fwd)
Date: 2005-10-16 15:28:08
Lists: pgsql-tr-genel

Merhaba,

On 10/16/05, Nilgün Belma Bugüner <nilgun(at)belgeler(dot)gen(dot)tr> wrote:
> Geniş karakterli işlevlerle çalışmak mb karakterli işlevlere
> göre biraz pahalı bir çözüm oluyor. Geniş karakter işlevleri
> yerine mb dizge işlevlerini kullanmak daha ekonomik olacaktır.
> (mb karakterleri, karakter olarak değil, uzunlukları 1-MAX_MB_LEN
> arasında değişen birer dizge olarak ele almak).
>
> Çok çok özel durumlarda wchar gerekiyor (büyük/küçük harf
> dönüşümleri ve dizge uzunluğu hesaplamaları gibi).
> Zaten dikkat ederseniz wchar'a kimse mecbur kalmadıkça bulaşmıyor.
>
> LIKE konusunda sorun daha çok regex ile ilgili.

Konu ile ilgilenenler, incelemek için
src/backend/utils/adt/like_match.c dosyası içindeki MatchTextIC()
fonksiyonununa bakabilirler. Önerilen çözüm şu: MatchTextIC()
parametre olarak aldığı karakter katarlarını doğru bir şekilde küçük
harfe çevirdikten sonra, çıktıyı MatchText() fonksiyonuna gönderecek.

> Posix regex
> işlevleri ASCII'den başkasını tanımıyor. GNU regex işlevlerini
> kullanmak gerekiyor. Bu konuda Devrim'e örnek kodlar dahil,
> bilgi vermiştim.

Bu örneklere benim de ulaşabilmem mümkün mü?

> İstemci/sunucu arasında karakter kümesi uyuşmazlığının üstdüzey
> geliştiricinin konusu olacağını sanmıyorum.

Nitekim hiç iplemiyorlar. :)

> Zaten bu çok zor bir
> konudur, bu tür dönüşümlerde ara karakter kodlaması UTF-8 olmak
> zorunda, dolayısıyla sunucunun UTF-8 kullanmasının sağlanması
> yeterli olacak, istemci başının çaresine bakacaktır :-)

İyi çalışmalar.