Seminerlerden raporlar

From: Devrim GUNDUZ <devrim(at)oper(dot)metu(dot)edu(dot)tr>
To: PostgreSQL Turkiye <pgsql-tr-genel(at)postgresql(dot)org>
Subject: Seminerlerden raporlar
Date: 2002-04-20 19:39:08
Lists: pgsql-tr-genel
Merhaba,

Belki takip edenleriniz vardir, Internet haftasi suresince Linux
Kullanicilari olarak , gezici seminer ekibi olusturduk ve burada verilen
seminerlerden biri de PostgreSQL.

6 universitede (Mersin, Erciyes, Nigde, Firat, Ege ve Afyon) genis
katilimli sunuslar oldu. Hem oradaki durumu gorme, hem de akademik
alanlarda neler yapabilecegimizi gorme sansimiz oldu.

Oncelikle, ne yazik ki, Oracle cikti karsimiza. 15.000 kayit icin Oracle
alan universite bile gordum ne yazik ki. Buradaki arkadaslara acik kaynak
kodlu PostgreSQL cozumlerini anlattim. Ama sanirim destek alamamaktan
cekiniyorlar...

Devam ediyorum: Turkce belgelendirme sIkIntIsI var. Bunu tek basima
a$amayacagIm ortada. Nigde Universitesi'nden bunun icin destek geldi.
ingilizce bolumundeki ogrenciler ceviri isleminde yardimci olacaklar.
Ceviri de olsa Turkce kaynak ilk asamada ise yarayacaktir, ben de elimden
geldigi kadariyla yeni seyler eklemeye calisiyorum.

Belirmedigim bir diger eksik de, gborg.postgresql.org sitesinin
taninmamasi. "Yapilmisi var!" ( :) ) demek icin yeteri kadar sansim olmadi
ne yazik ki...

Gerci web uygulamalari beklemiyorum ornek olarak vermek icin, ama en
azindan ilk asamada tanistirmak icin bu tip yazilimlara sanirim gerek var.

Baska veritabanlarindan gecmek isteyenler olmus ama dogal olarak
becerememisler. Bu arkadaslara da techdocs.postgresql.org sitesi
onerildi.

Daha once duyurdugum web sayfasi (postgresql.oper.metu.edu.tr uzerinde
gecici olarak tutulan) uzerinde, bir ispanyol PostgreSQL dostu yardim
edecegini belirtti. Kendisi ile seminerlerin bitiminde Ankara'ya donuste
baglanti kuracagim.

Simdilik aklima gelenler bunlar...

Saygilarimla

--

Devrim GUNDUZ

devrim(at)oper(dot)metu(dot)edu(dot)tr
devrim(dot)gunduz(at)linux(dot)org(dot)tr
devrimg(at)tr(dot)net

Web : http://devrim.oper.metu.edu.tr

pgsql-tr-genel by date

Next:From: Devrim GUNDUZDate: 2002-04-21 21:35:09