pg_verify_checksums (PostgreSQL) 11 - en to zh_CN translation catalogue (30 entries)

en: %s verifies data checksums in a PostgreSQL database cluster.
zh_CN: %s 验证PostgreSQL数据库群集中的数据校验和.

en: Usage:
zh_CN: 使用方法:

en:   %s [OPTION]... [DATADIR]
zh_CN:   %s [选项]... [数据目录]

en: 
    Options:
zh_CN: 
    选项:

en:  [-D, --pgdata=]DATADIR  data directory
zh_CN:  [-D, --pgdata=]DATADIR  数据目录

en:   -v, --verbose          output verbose messages
zh_CN:   -v, --verbose          输出详细消息

en:   -r RELFILENODE         check only relation with specified relfilenode
zh_CN:   -r RELFILENODE         仅检查与指定relfilenode的关系

en:   -V, --version          output version information, then exit
zh_CN:   -V, --version          输出版本信息, 然后退出

en:   -?, --help             show this help, then exit
zh_CN:   -?, --help             显示此帮助, 然后退出

en: 
    If no data directory (DATADIR) is specified, the environment variable PGDATA
    is used.
zh_CN: 
    如果没有指定数据目录(DATADIR), 将使用
    环境变量PGDATA.

en: Report bugs to <pgsql-bugs@postgresql.org>.
zh_CN: 臭虫报告至 <pgsql-bugs@postgresql.org>.

en: %s: could not open file "%s": %s
zh_CN: %s: 无法打开文件 "%s": %s

en: %s: could not read block %u in file "%s": read %d of %d
zh_CN: %1$s: 无法读取文件"%3$s"中的块%2$u:读取第%4$d个，共%5$d

en: %s: checksum verification failed in file "%s", block %u: calculated checksum %X but block contains %X
zh_CN: %s: 校验和验证在文件"%s"中失败，块%u:计算的校验和%X，但块包含%X

en: %s: checksums verified in file "%s"
zh_CN: %s: 文件"%s"中验证的校验和

en: %s: could not open directory "%s": %s
zh_CN: %s: 无法打开目录 "%s": %s

en: %s: could not stat file "%s": %s
zh_CN: %s: 无法统计文件: "%s": %s

en: %s: invalid segment number %d in file name "%s"
zh_CN: %1$s: 文件名"%3$s"中的段号%2$d无效

en: %s: invalid relfilenode specification, must be numeric: %s
zh_CN: %s: relfilenode指定无效，必须是数字: %s

en: Try "%s --help" for more information.
zh_CN: 请用 "%s --help" 获取更多的信息.

en: %s: no data directory specified
zh_CN: %s: 没有指定数据目录

en: %s: too many command-line arguments (first is "%s")
zh_CN: %s: 命令行参数太多 (第一个是 "%s")

en: %s: pg_control CRC value is incorrect
zh_CN: %s: pg_control CRC值不正确

en: %s: cluster must be shut down to verify checksums
zh_CN: %s: 必须关闭群集以验证校验和

en: %s: data checksums are not enabled in cluster
zh_CN: %s: 群集中未启用数据校验和

en: Checksum scan completed
zh_CN: 校验和扫描完成

en: Data checksum version: %d
zh_CN: 数据校验和版本: %d

en: Files scanned:  %s
zh_CN: 文件扫描完成:  %s

en: Blocks scanned: %s
zh_CN: 块扫描完成: %s

en: Bad checksums:  %s
zh_CN: 坏校验和:  %s
